⸻ Nilab Qayoumi - Mijn verhaal

Doorzetter, creatief en positief.

Secretaris Nilab Qayoumi is een echte doorzetter en voelt zich geroepen om mensen in een noodsituatie te helpen. Zij werd geboren in Afghanistan gedurende de oorlog. Het gezin ontvluchtte het land naar Pakistan en na drie jaar kwamen zij als vluchteling Nederland binnen waar ze de eerste maanden geen vaste verblijfplaats hadden. Uiteindelijk kwamen ze in het AZC in Groningen terecht en kregen een woning toegewezen in het Gooi.

Nilab heeft zich aangesloten bij stichting AFU om wat te betekenen voor de hulpbehoevenden in Afghanistan. Het is haar missie om hen te helpen waar het maar kan.

⸻ ‘Mijn motivatie om stichting AFU tot een succes te brengen is puur omdat ik graag mensen wil helpen. Ik heb zelf veel kansen gekregen en dit wil ik ook voor een ander.’

Ze heeft nog veel familie in Afghanistan en probeert vaak contact met hen te krijgen. Soms is dit lastig omdat de elektriciteit regelmatig uitvalt.

⸻ ‘Mijn nichtje van 10 jaar belde me huilend op en vertelde dat ze niet meer naar school mocht. Dat doet wat met je, je voelt je machteloos… Via stichting AFU hoop ik me echt in te zetten voor de Afghaanse bevolking.’

Hetgeen wat Nilab het meest raakt aan de noodsituatie in Afghanistan is dat er nauwelijks aandacht is voor deze mensen, zowel online als offline. Via de stichting wil zij hier verandering inbrengen.

⸻ ‘Het komt over alsof het de hele wereld niets kan schelen. En dat terwijl het ook mensen zijn van vlees en bloed.’

Op het moment volgt Nilab de HBO Bachelor studie Farmakunde en is werkzaam bij de apotheek én sportschool.

Haar werk is heel afwisselend en in beide functies biedt zij mensen een helpende hand. Nilab vindt het belangrijk om in beweging te blijven, heeft een passie voor kickboksen en is van plan om te starten met de opleiding tot fitness instructeur. Haar boodschap is om situaties altijd positief te benaderen.

⸻ Wanneer je een pessimistische kijk hebt op dingen, is de kans groot dat je in een negatieve flow belandt. Blijf jezelf verder ontwikkelen, op welk gebied dan ook!’

DOE MEE
Doneer nu