Stichting AFU

Geef Afghanen
gelijke kansen

Waarbij ze een normale toekomst kunnen realiseren en hun oude leven kunnen oppakken.

Over Ons

Stichting AFU strijdt voor een wereld van vrede in Afghanistan, solidariteit en rechtvaardigheid, waarin de waardigheid van elkeen een fundamentele waarde vormt en waarvan de middelen beter tussen alle mensen verdeeld zijn.

Stichting AFU haalt haar inspiratie vanuit hoop. Elke persoon heeft het recht op een waardig leven en moet van zijn fundamentele rechten kunnen genieten. Toegang tot gezond voedsel, drinkwater, medische zorg, onderwijs, werkgelegenheid en degelijke huisvesting moet worden gegarandeerd. Ons werk is gebaseerd op de waarden solidariteit en subsidiariteit. Geen enkel land of organisatie kan alle problemen oplossen. Alleen het bundelen van krachten kan leiden tot duurzame oplossingen.

Visie, missie en doelstellingen

Het doel van stichting AFU is om de meest kwetsbare Afghanen te voorzien van humanitaire hulp. Op lange termijn wil de stichting een brug vormen tussen Nederland en Afghanistan. Nederlandse expertise en kennis zal gebruikt worden om de Afghaanse maatschappij te laten ontwikkelen. Zodat jongeren weer perspectief zien en het land niet ontvluchten.

Massoud Yousufzai

Massoud is altijd een vechter geweest voor mensen in de onderdrukking en zet zich in voor de kwetsbare mensen in de samenleving. Hij vindt het belangrijk om op te komen voor rechtvaardigheid en gelooft dat we veel issues uit de wereld kunnen verhelpen door het dialoog met elkaar aan te gaan.

Nilab Qayoumi

Nilab heeft zich aangesloten bij stichting AFU om wat te betekenen voor de hulpbehoevenden in Afghanistan. Het is haar missie om hen te helpen waar het maar kan.

Door middel van:

Crowdfunding

Het werven van fondsen, subsidies en sponsoren en het verkrijgen van anderen gelden om de hiervoor genoemde doelen te realiseren.

Het samenwerken met andere organisaties om de doelen te bereik.

Vrijwilligers

Het beschikbaar stellen van vrijwilligers die de werkzaamheden van de stichting zullen uitvoeren.

Goede Doelen

De stichting beoogt het algemeen nut en heeft geen winstoogmerk

Doneer nu